Tuesday, March 3, 2009

Happy birthday Abah.. Happy birthday Mama

040309- genap usia abah 63 tahun, entry kali ini saya nk bercerita tentang abah saya. Abah adalah seorang persara Polis. Kali terakhir dia berkhidmad di IPD Jasin. Antara tempat yang abah pernah berkhidmat di Cemaron Highland, Briget utara, Jalan travers, Balai Cincin ( where my certificated born address) , Unit Kawalan Kawasan (UKK) Asahan, dan terakhir di IPD Jasin. terasa untuk memberi tahu kalian sedikit tentang abah

Abah Seorang yang sangat fit. diusia 63 tahun, dia still boleh "push up" . dia buar lebih kemas dari farid (adek aku yang tentera). dan tiga anak daranya.. semuanya gagal.. huahauhau

Sekarang nie, abah menjaga dusun buah-buahan dan menolong mama mangjaga kebun kelapa sawit arwah nenek. walaupun abah tidak boleh memandu, dia tetap boleh bergerak kemana-mana dia senang. naik bas pn bas la.

ape yang aku sangat bangga tentang abah. semangat bermaen volleyball. Sejak di kem briget utara, ulu kinta lg, abah dah maen. walau dimana-mana sahaja. abah pernah melatih team volleyball perempuan jpa.. huahuahua.. jadi jurulatih pada team PSKPP, yang di pengerusikan oleh emak, melatih pelajar-pelajar sekolah mama ( time mama keje dulu). hasil tunjuk ajaknya, sampai keperingkat negeri jugakla team sekolah mama.

050309- Happy birthday mama.I love u so much...i' try my best to do what ever u wish.. genap la setahun mama bersara. allamdulillah.. mama sehat. kadang- kadang dia diserang darah tinggi apabila ader di antara kami 'wat hal'.. seriusly.. i didn't mean it.

Mama. seorang yang sangat rajin berkerja. same seperti pak ngah, pak itam and mak usu. mama sangat rajin berkerja. sampai malam and weekend pn ke sekolah... time dulu2 susuah nak ajak berjalan.. alasannya sekolah ader activiti.. tapi..aku faham... hasil titik peluh itu la yang membesar kan kami ader beradik..mama sentiase melakukan sesuatu dengan bersungguh-sungguh. sifat ini tidak ader langsung pada aku. Aku akui mama aku seorang yang cantek. what ever she wear. dia cantek.

Tak banyak yang aku dapat share pasal mama, beside dia seorang yang sangat rajin. aku sempat la jadi student mase mama jadi guru besar. mase tu.. darjah 6, aku dengan fadhilah kne pindah masuk sekolah kampong... uhuhuhuhu... tapi.. anak guru besar.. semua orang takut.. time rehat maner makan kt kantin.. makan kt bilik guru... pas2 makan makanan guru... hehehehhe jangan jelous...

to abah and mama...
doakan kejayaan fatahiyah...
i allaway need ur support..

No comments: