Thursday, May 19, 2011

Live..Life...

Umur saya telah memcecah 26 tahun. Old or still Young? saya pn kurang pasti jawapannya. yang pastinya, ketika usia sekarang terlalu banyak keputusan perlu dia buat. dah persoalan yang critical untuk selesaikan.
during our 26th birthday

Spent Money.
Saya ader seorang kawan yang kadang2 marah dengan cara saya dan gurl berbelanja. Dia tanya saya, if anything happen, how long u can survive with your money? OK.. mmg saya dan gurl agak slalu mengharapkan ibubapa yang perpendapatan lebih banyak dari kami even mereka sudah pencen. itu dikatakan rezeki tidak putus. Pada saat ini, dengan bekerja sebagai kakitangan kerajaan, berapa banyak saya boleh simpan? dengan kos perbelanjaan hidup di pinggiran kuala Lumpur ini. OK. Tak suka citer pasal MONEY. Percayalah.. sekiranya kite berusaha, pasti ada rezeki untuk kite.

Percintaan yang tidak pernah 'bertuah'
This another situation yang slalu buat saya susah hati. Patutkan saya berkahwin sekarang? Sejak dari sekolah, form 4.. Mmg saya sudah mula mempunyai kekasih hati. Agak nakal la kan. but its realiti kehidupan saya. then alot of nightmare in my relationship. saya tak suka menyesal bile berkenalan atau berkawan dengan mane2 lelaki, because it need to happended in order to know guys event at the end of the relationship, nothing happend. Tp, sejak setahun yang lepas, saya perlu berkahwan dgn seseorang dengan serius and that time i only ader farhan. The 1st thing, anythings happend, always discus. then terima kelemahan pasangan. the last thing, try to make this relation happy and perpanjangan. itu yang saya cube buat. tp, ape akhirnya. dan selepas cube untuk berkawan dengan beberapa org yang laen. saya juga tidak faham lelaki yang boleh tibe2 hilang. saya rase saya seorang yang boleh terima kelemahan diri sekiranya itu adalah punca persoalannya. saya rase yang saya bukan perempuan yang bertuah untuk bercinta. Bile attended majlis kahwin kwan2 sekolah, still ok lg.. tp bile anak2 kwan dh maen kejar2.. macam2 bleh rase.
Our picture during farhan final year project presentation. Always support him right?

Kerjaya
Perempuan berkerjaya. Saya seorang Pegawai penyelidik. Seorang ahli sains yang terpilih dikalangan beribu penduduk Malaysia. Kerja saya memang menuntut saya untuk belaja setiap hari. Namum persekitaran saya, faktor manusia membuatkan saya kurang gembira. semuanya diaambil personal. Professionalism tidak begitu berlaku dikebanyakan mereka disana. Tawaran berkerja ditempat lain mendatang. Saya bersyukur ke atas rezeki untuk saya. namun saya tidak boleh tamak dan saya per mengembirakan orang yang sayang pada saya. yang bangga dengan pekerjaan saya. Oleh itu, saya perlu membetulkan keadaan di tempat kerja saya, bukanmengharap mereka berubah, tetapi berubah untuk mereka dan berusaha untuk menjadi yang terbaik.Muka saya yang terjadi bile terlalu banyak bendu untuk difahami

3things that i discus above are the things that come across in and out in my days now. saya tidak begitu selesa dengan keadaan sekarang. Bantula saya untuk mengurangkan masalah dan persoalan itu.
The latest Picture of us.

2 comments:

adek manis said...

Pesal ko makin kurus aku nengok??

Life goes on..

Money issue- Spent wisely.

Career issue- Don't put all on your head. Discussion is the best medicine when it comes to troubles.

Love things??- Let it be like how it want it to be..

Neway how was ur trip to Korea??

Azillah Fatimah said...

Whoaa..u ada blog! (actually dh notice aritu masa u guna pc i..hehe-saja buat2 terkejut utk kesan effect melebih :p)
Dont worry mate, i promise u we will come out with something yg org wont look down at us! seriously...a patent or even commercial product perhaps, supaya that person akan menyesal melepaskn u dr group dia - then he will know that he lost a great talent!
cheer up k! kita sama2 usaha InsyaAllah boleh berjaya :)

Azillah