Saturday, March 28, 2009

Pemilihan UMNO 2009

Seperti yang kita ketahui, UMNO baru je habis bersidang. hhuhu!!.. Sangat terkejut dengan keputusan pemilihan ini. Aku dan Gurl sempat juga kesana. Berjumpa dengan cousin aku Abg Acul & his wife kak fara dan Pak Itam dan Mak Itam. Actually aku pun x pernah ke perhimpunan ini walaupun arwah nenek aku adalah perwakilan wanita suatu kerika dahulu.
Gambar aku, mak ngah, pak ngah , kak long and gurl

To my beloved uncle DATO' HAJI ABDUL GHANI BIN OTHMAN, antara 4 menteri besar yang tewas dalam pemilihan Majlis Tertinggi (MT). Kami juga sedeh dengan kekalahan ini kerana kami melihat sejak kami kecil bagaimana Pak Ngah berkerje keras terutama ketika manjadi menteri besar Johor. Melihat dalam keluarga sebelah ibu yang semuanya sgt 'workholic' saya yakin mereka juga sedeh. Ape yang bermain di fikiran saya, apakan perwakilan di sana layak untuk memilih siape perdana menteri dan timbalan perdana menteri. adakan perwakilan itu layak mewakili semua orang UMNO di Malaysia?

Sejak saya mengenali politik malaysia dari arwah nenek saya, saya dapat melihat betapa UMNO ingin menolong orang Melayu, mengadakan mesyuarat. berbincang dalam menyelesaikan masalah. Tapi, apakan ia masih berlaku atau orang lebih mengejarkan kuasa yang UNMO dapat berikan.

Entah la, saya x suka bile KJ menang, walaupun KJ x penah wat salah kt saya, tp, kelakuan dia dihalayak umum cukup membuat saya meluat. Dan satu perkara lagi, apakah tan Sri Mahyudin yang kenali sejak kecil masih sama atau telah berubah?

2 comments:

[N]ai.m Dau[d] said...

waaaa...
MB johor maa..
pow sket bleh? hakhak!!

Siti Fatahiyah Hj. Mohamad said...

ko nk pow pak ngah aku aper nai?